De Quervain Tendiniti Nedir?

DE QUERVAİN TENDİNİTİ NEDİR?

Başparmağın geriye ve dış yana hareket etmesini sağlayan iki kasın tendonlarının el bileği seviyesinde sıkışması sonucu meydana gelir. El bileğinden başparmağa uzanan ağrı ve hassasiyet sebebidir.

Risk Faktörleri Nelerdir?

Kavrama, sıkma, burkma, sıkıştırma, aşırı klavye/mouse kullanımı gibi tekrarlayan aktiviteler (Yoğun ev işi yapan kadınlarda ve bilgisayar başı çalışanlarında çok sık rastlanmaktadır.)

Gebelikte hormonal değişimler. (Doğum sonrası emzirme döneminde de sık rastlanır)

Romatizmal hastalık varlığı.

Belirtileri Nelerdir?

El bileğinden başparmağa uzanan ağrı ve hassasiyet en belirgin ve ilk ortaya çıkan belirtidir. Ağrının dirseğe kadar yayıldığı da gözlemlenebilir. El bileği ve başparmak etrafında şişlik, sürtünme sesi, eklem hareketliliğinin azalması, hastalığın ileri seyrinde parmaklarda uyuşma ve his kaybı görülen diğer belirtiler arasındadır.

Tanı Nasıl Konur?

Finkelstein testi adı verilen hastalığa özel bir test ile De Quervain teşhis edilir. Bu test başparmak avcun içine yerleştirilip yumruk yapılarak gerçekleştirilir. El bileği serçe parmak tarafına hareket ettirildiğinde ağrı oluşuyorsa De Quervain tendiniti olabileceği düşünülür. Ayırıcı tanıda röntgen veya MRG istenebilir.

Tedavisinde Neler Uygulanır?

Tedavide ilk amaç ağrının varsa şişliğin ortadan kaldırılmasıdır. Zorlayıcı hareketlerin, tekrarlayan aktivitelerin azaltılması ve fizik tedavi uygulamaları semptomların azalmasını sağlar. Medikal tedavi splint/ateller ve bölgesel enjeksiyonlar uygulanabilecek diğer tedaviler arasındadır.