Koksaartroz (Kalça Eklemi Kireçlenmesi) Nedir?

KOKSAARTROZ (KALÇA EKLEMİ KİREÇLENMESİ)

Koksaartroz (Kalça Eklemi Kireçlenmesi) Nedir?

Kalça eklemi insan vücudunda üzerine en çok yük binen eklem olması nedeniyle aşınma ve bozulmaya en yatkın eklemlerden biridir. Kalça eklemindeki kıkırdağın incelmesi sonucu alttaki kemik yapıların birbirine sürtmesiyle meydana gelen aşınmaya kireçlenme veya tıp dilinde koksaartroz denir. Koksaartroz kalça eklemi hastalıkları arasında en sık karşılaşılan hastalıktır.

Risk Faktörleri Nelerdir?

Yaşlılar, obezler, kalçaya aşırı yük bindiren meslekler riskli gruplar arasındadır. Fakat nadir de olsa herhangi bir risk faktörü olmadan da kireçlenme görülebilir. Risk faktörlerini şu şekilde sıralayabiliriz;

İleri yaş
Aşırı Kilo( Obezite)
Eklemin aşırı kullanımı (Overuse)
Daha önceki yaralanmalar
Eklemin yapısını bozan diğer hastalıklar

Belirtileri Nelerdir?

En önemli belirti ağrıdır. Ağrı, hastalığın ilk evrelerinde aktiviteyle artan istirahatle azalan ağrı şeklinde olup hastalık ilerledikçe günlük yaşam aktivitelerini kısıtlayacak kadar artan ağrıya dönüşmektedir. Son evreye ulaşmış hastalarda uykudan uyandıracak kadar şiddetlenen ağrı söz konusudur. Ağrıyla birlikte bacaklarda şekil bozuklukları, yürümede bozukluk, ödem de görülebilir.

Teşhis Nasıl Konur?

Uzman hekim tarafından yapılan kapsamlı bir fizik muayenenin ardından alınan röntgen sonuçları tanıyı netleştirmek için yeterlidir. Olası durumlarda ek patolojileri tespit etmek için kan testi, eklem sıvısı analizi, MR’ da ihtiyaç duyulabilmektedir.

Tedavisi Nedir?

Öncelikli tedavi hastanın yaşam tarzındaki yapması gereken değişikliklerin(kilo kaybı, mesleki terapi vb.) öğretilmesi ve ilaç tedavisidir. Fizik tedavi uygulamaları ve bölgesel enjeksiyon tedavileri ağrı ve dejenerasyon tedavisinde etkili yöntemlerdir. Kök hücre tedavisi. PRP, akupunktur, eklem içi enjeksiyon teknikleri uygulanabilecek diğer tedavi yöntemlerindendir.