Hacamat/Kupa Terapisi

HACAMAT / KUPA TERAPİSİ

Hacamat Nedir?

İslam ülkelerinde daha sık olmak üzere, tüm dünyada yaygın olarak uygulanan bir tedavi metodudur.Cilt altında biriken toksik kanı, cilde uygulanan çizikler aracılığı ile vakum kupa boynuz uygulayarak çıkarma işlemidir.

Hacamatın Faydaları Nelerdir?

Vücudumuzda biriken ağır metaller, toksinler, serbest radikaller, kullanılan ilaçların ve hormonlu gıdaların vücutta bıraktığı kalıntıların bedenimizden uzaklaştırılmasına neden olur.Böylelikle bağışıklık sistemimiz güçlenir.Metabolizmamız canlanır Bir nevi detox işlemidir. Ayrıca bir tür kan verme işlemi olduğundan kan vermenin tıbbi faydalarını içerir. Kan üretimi ile ilgili organları uyarır.Ağrıyı azatıcı etkisi vardır.

Hacamat Nasıl Uygulanır?

Hacamat bir tür cerrahi müdahaledir. Nasıl ve ne şekilde uygulanacağı hekim tarafından ve kişi ve hastalığa göre karar verilir. Uygulama yapılacak bölgelere önce kupa uygulananarak kan dolaşımı artırılır. Doğru noktaya doğru büyüklükte kupa konulmalıdır. 3-4 dakikalık kupa uygulamasından sonra kupa uygulanan bölgelere uygun dozda çizikler uygulanır. Kupalarda kanın toplanması beklenir. Daha sonra işlem sonlandırırlır.

Hacamat Ne Zaman Yapılır?

Hacamat tedavisi hastalık anında her gün ve her saat yapılabilir. Hastalık dışında çarşamba cuma ve cumartesi günleri yapılmaz.Herhangi bir hastalık olmadan sağlığı korumak, detoks yada sünnet maksadıyla yaptırılacaksa, belirli gün ve aylara dikkat etmek önerilir.

Hacamatın Riskleri Varmıdır?

Kimler Hacamat Olabilir?

Doktor kontrolünde yapılacaksa, 2 yaş sonrası herkes hacamat olabilir.

Kimlere Hacamat Tavsiye Edilmez?

Çok ileri yaşta ve zayıf olan kişilere, bazı kan hastalıkları olanlarda, tansiyonu çok düşük kişilerde, hamilelerde, kemoterapi görenlerde,cok hassas ve korkusu olan kişilerde tavsiye edilmez.