Klinik Pilates

KLİNİK PİLATES

Klinik Pilates Nedir?

Kas iskelet sistemi (skolyoz, kifoz (kamburluk), lordoz vs) ile ilgili problemlerde hatta nörolojik hastalıklarda kişiye özel tasarlanmış koruyucu ve tedavi edici egzersizler bütünüdür. Fizyoterapist eşliğinde değerlendirme yapıldıktan sonra kişinin hastalığını oluşturan sebepler bulunup bu faktörleri elimine edici yaklaşımlar ile klasik pilates hareketlerinin modifiye edilerek kişiye sunulması ile tedavi süreci başlar. Tedavi planı; kişinin kısıtlı hareketlerinin düzeltilmesi, hareketlerin güvenli yapılır hale gelmesi, ağrıların azaltılması, postürün düzeltilmesi, günlük yaşamda başa çıkması zor olan aktivitelerin kolaylaştırılması, hasta eğitimi gibi amaçları kapsar.

Aletli Pilates Nedir?

Pilatesin kurucusu Joseph Pilates'in uzun araştırmaları sonucu deneme yanılma yöntemleriyle tasarladığı birçok ekipman vardır. (Reformer, Cadillac, Wunda Chair, Ladder Barrel gibi) Bu ekipmanların tümü aletli pilates adı altındadır. Genellikle, aletli pilateste farklı direnç yayları ve kişininin ağırlığı kullanılarak yapılan egzersizler vardır. Aletli pilates de mat pilates gibi sadece vücudu sıkılaştırmak ile kalmaz aynı zamanda postür bozukluklarında, kas iskelet sistemini içine alan hastalıklarda tedavi edici etkiye sahiptir. Enduransı (dayanıklılık), esnekliği, dengeli kas gelişimini, kişinin denge yetisinin iyileşmesini destekler.

Hamile (Prenatal) Pilatesi Nedir?

Öncesinde spor geçmişi olsun ya da olmasın hamile bireylerin vücut değişimlerine göre ayarlanmış olan pilates çeşididir. Hamile pilatesi; hamilelik sürecinin rahat geçirilmesini sağlar, hamilelik dönemi ve sonrası oluşabilecek hastalıkları (bel fıtığı, kadın hastalıkları gibi) önlemede yardımcıdır, doğum anında annenin ve çocuğun sağlığını olumlu yönde etkiler. Vücudun doğru şekilde nasıl kullanılması gerektiğini öğretir. Hem psikolojik hem de fizyolojik olarak olumlu anlamda değişiklikler yaratır.

Fizyoterapistlerimiz hamile danışanlarına; Hamilelik dönemini, kişinin fiziksel performansını, değişen vücut mekanizmasını, esnekliği, kuvveti, gebenin varsa ek hastalıklarını göz önünde bulundurarak kişiye konforlu bir egzersiz süreci sunar.

Mat Pilates Nedir?

30'dan fazla klasik pilates hareketinin çeşitlendirilmiş ve modern edilmiş haliyle minder üzerinde çeşitli ekipmanlar desteğiyle vücut ağırlığı kullanılarak yapılan egzersiz bütünüdür. Pilates topu, pilates çemberi, foam roller, theraband, ağırlıklar kullanılan ekipmanlardan bazılarıdır.