Skolyoz Tedavisi

SKOLYOZ TEDAVİSİ

Skolyoz Nedir?

Skolyoz omurganın 10 derecenin üzerinde yana eğriliğidir. Yapısal skolyoz ya da yapısal olmayan skolyoz olmak üzere ikiye ayrılır. Yapısal skolyozun %80’ ninin nedeni belli değildir. Ancak nöromuskuler, konjenital, nörofibromatozis, mezenkimal hastalıklar, metabolik hastalıklar, travmatik ve dejeneratif hastalıklar ve tümörler yapısal skolyoza neden olabilir.Yapısal olmayan skolyozun en sık nedenleri sinir sıkışıklığı, bacak boyu eşitsizliği,postur bozukluklarına bağlı ya da psikiyatrik sebelere bağlı skolyozdur. Ailede skolyozu olanlarda skolyoz görülme riski daha yüksektir. Skolyoz kızlarda daha ağır seyretme eğilimindedir. Özellikle bel, sırt, göğüs kafesi, kalça ve omuzlardaki asimetri, kürek kemiklerinde belirginleşme, bacak boyundaki eşitsizlik durumlarında skolyoz açısından değerlendirme gerekir.

Skolyoz Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Skolyoz tedavisinde kişinin yaşı, eğriliğin derecesi ve hastalığın şiddetine göre tedavi programı belirlenmektedir. Tedavisde Schroth tarafından geliştirilmiş üç boyutlu egzersiz programı uygulanmaktadır. Özel nefes egzersizleri, duruş eğitimleri, mobilizasyon teknikleri ve kuvvetlendirme egzersizleri uygulanmaktadır. Skolyoz hastalarında klinik pilates uygulamasında da tedavide başarılı sonuçlar elde edilmektedir. Uygun hastalarda kişiye özel uzun süreli kullanılan korse kullanımları faydalı olabilir. Çok ileri vakalarda ise cerrahi seçenekler tercih edilmelidir.