Proloterapi

PROLOTERAPİ

Proloterapi Nedir?

Rejeneratif veya proliferatif enjeksiyon tedavisi olarak bilinen bir tedavi yöntemidir. Proliferatif ve irritan solisyonların aşınmış ve zayıflamış tendon, ligament ve eklemlere yapılması ile uygulanan bir tedavi yöntemidir.

Enjekte edilen maddeler enjeksiyon bölgesinde inflamatuar bir süreç başlatır. Bu süreç tamir mekanizmalarını tetikler. Bu tedavi ile sadece ağrının geçmesi değil, klinik tablonun iyileşmesi de sağlanır.

Tendinit, bursit, osteoartrit (eklem kireçlenmeleri), baş, boyun, sırt, bel, kalça diz ağrıları, migren, topuk dikeni, ayak bilek, el bilek burkulmaları sonrası geçmeyen ağrılar, eklem ligaman gevşeklikleri, kuyruk sokumu ağrıları, omurga eğrilikleri, ameliyat sonrası geçmeyen kas iskelet sistem ağrıları, miyofasial ağrı sendromları, kondromalazi, meniskus lezyonları, tenisçi dirseği, fibromyalji, çene eklem hastalıkları, spor yaralanmaları, karpal tünel sendromu, siyatik ağrılarında etkili bir tedavi yöntemidir.

Proloterapi Nasıl Uygulanır?

Proloterapi için genellikle dextroz (sekerlı serum) solüsyonu kullanılır. Uygulanacak bölgenin antiseptik solüsyonla temizlenmesinin ardından bölgeye enjeksiyon uygulanır. Enjekte edilen solüsyonlar eklemde, tendonların kaslarla birleşme yerlerinde ve kemiklere yapışma yerlerinde inflamasyon yani iltihab oluşturarak dokuların rejenerasyonunu sağlar. Yaklaşık 20-30 dk süren bir uygulamadır. Genellikle 3- 6 seans yeterli olmaktadır. Tedavide iyileşme süreci yavaş olup, 3 hafta ile 3 ay arasında değişmektedir.