Özel Enjeksiyon Tedavisi

ÖZEL ENJEKSİYON TEDAVİLERİ

Özel Enjeksiyonlar Nelerdir ve Ne için Uygulanır?

Bölgesel özel enjeksiyonlar eklem içine, eklem yanına(parartikuler), kaslardaki tetik noktalara, tendonlara, omurgaya, bağlara, sinirlerin geçtiği bölümlere uygulanabilmektedir. Bu enjeksiyonlarda sıklıkla kortizon, lokal anestezik, Na hyalurinat (halk arasında horoz ibiği iğnesi olarak bilinir), özel karışım ilaçlar (proleterapi,mezoterapi), botulinum toksini (botox, dysport) uygulamalarını içermektedir.

NA HYALURİNAT (Kıkırdak İğnesi, Horoz İbiği İğnesi)

Daha çok osteoartriti (kireçlenmesi) olan eklemde, yıpranmış kıkırdağın sürtünme katsayısın azaltıp eklemi rahatlatan bir uygulamadır. Haftada 1 kez, toplam 3 defa ve tek doz uygulanan preperatları vardır. Diz en sık uygulanan bölge olmakla beraber, kalça, omuz, çene eklemi ekleminde de uygulanabilmektedir.

Kortizon Enjeksiyonları

Eklem İçi ve yumuşak dokulara yapılmaktadır. Son derece etkilidir. Tek doz uygulandığı için kortizonun yan etkilerinin çok büyük bir kısmı ortaya çıkmaz. Eklem kireçlenmeleri, eklem tendon liagaman hastalıkları, omurga problemleri, bel boyun fıtıkları en sık kullanılan hastalıklardır. Bir ekleme bir yıl içinde en fazla 2 ya da 3 kez uygulanabilir ama genelde bir enjeksiyon 6 ay ile bir yıl arasında bir etki sağlar. .

Lokal Anestezik Enjeksiyonlar

Myofasial ağrılarda (kulunç-kas tutulması, bölgesel kas ağrıları ) oluşan tetik noktalara genelde birkaç kez 1-2 cc kadar uygulanır. Ağrı kontrolünde oldukça etkili bir yöntemdir.

Botulinum Toksin (Botox Enjeksiyonları)

Botulinum toksini aslında bir bakterinin ürettiği zehirli bir toksindir. Bu toksin kas sinir iletimini bloke ederek felç oluşturur. Bu felç yaklaşık 3-4 ay kadar sürer. Bu özelliği nedeni ile omurilik ve beyin felci sonrasında meydana gelen aşırı kas hareketlerinde, spastik çocuklarda ortaya çıkan kas kasılmalarında, distonilerde (yazıcı krampı, müzisyen krampı), gerilim tipi baş ağrılarında, aşırı el terlemelerinde kullanılmaktadır. Yine kozmetikte kırışık giderme amacı ile kullanımı çok yaygındır.