Nöral Terapi

NÖRAL TERAPİ

Nöral Terapi Nedir?

Nöralterapi kronik hastalıklar ve ağrılı durumlarda uygulanabilen, tendon, ligaman, yara dokusu (skar), sinirler, tiroid bezi, tetik noktalar ve diğer dokulara, lokal anesteziklerin uygulandığı bir tedavi biçimidir. Regulatif bir tedavi yöntemidir. Vucudun kendi kendini iyileştirme mekanizmalarını uyaran bir tedavidir. Nöral terapide amaç otonom sinir sisteminde regülasyonu sağlayarak , vücudun regülasyon kapasitesini artırmaktır. Aynı zamanda vucudutta bozucu alan olarak adlandırılan yara dokusu, skar, ağız diş çene kompleksi,tonsil gibi yapıların vücudun ilgili bölgesinden devamlı uyarı üreterek bedenin regülasyon kapasitesini bozduğu düşünülür. Bu bölgelere yapılan uygulamalar ile vucudun regülasyon kapasitesi artırırlır.

Nöral Terapi Kimlerde ve Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

Baş-Boyun Ağrıları, Baş Dönmesi (Vertigo), Kulak Çınlaması (Tinnitus), Migren, Kulak Çınlaması (Tinnıtus), Bel- Sırt Ağrıları, Kalça-Omuz Ağrıları, Sinir Sıkışmaları (Tuzak Nöropatileri), Diz Ayak Ayak Bileği Ağrıları, Romatizmal Ağrılar, Sporcu Yaralanmaları, Fibromyalji, Sinir Sıkışmaları, Yüz Felci, Trigeminal Nevralji, Hemipleji, Uyku Problemleri, Depresyon, Anksiyete, Panik Bozukluk, Kronik Yorgunluk Sendromu,, Menstrüel Ağrılar, Hormonal Düzensizlikler, Menapoz Şikayetleri, Tiroid Problemleri , Huzursuz Bacak Sendromu, Dolaşım Problemleri, Detoksifikasyon, Anti-Aging, Kronik Sinüzit, Tonsilit

Nöral Terapi Nasıl Bir Tedavidir?

İğne ile uygulanan bir tedavidir. Derin enjeksiyonlar dışında genellikle insülin enjektörü kullanılır. Çok ağrılı bir işlem değildir. Serum fizyolojik ile çok düşük dozlarda karışırılan lokal anestezikler olan prokain yada lidokain solusyonu uygulanır. Amaç ağrıyı bastırmak değildir. Bu solusyonun biyoelektriksel etkisi ile otonom sinir sisteminde denge yaratılması hedeflenir. Kullanılan ilaçların lokal anestezik etkisi neredeyse bu dozlarda yoktur.

Bozucu Alan Nedir?

Vucut içinde elektriksel dengeyi bozan devamlı uyarı vererek vucudun regulasyon kapasitesini bozan odaklar olarak adlandırılır. Yara izleri, ameliyat skarları, diş problemleri ağız çene kompleksi, bağdemcikler bozucu alan yaratabilir.

Nöral Terapi Nasıl Uygulanır?

Çoğunlukla cilde yapılan küçük iğneler şeklinde uygulanır. Lokal yüzeysel enjeksiyonlar, segmental derin enjeksiyonlar, ve bozucu alan tedavisi olarak yapılmaktadır. Enjeksiyonlarda lokal anestezik kullanılır. Lokal anestezikler, uygulandıkları bölgede kan akımını arttırırlar. Hücre zarının elektriksel potansiyelini düzenlerler. Otonom sinir sistemini düzenlerler. Antibakteriyel, Antiviral, Antiinflamatuar özellikleri vardır.

Nöral Terapinin Yan Etkisi Var Mıdır?

Batıda uzun yıllardır uygulanan bir tedavi yöntemidir. Aslında bir ilaç tedavisi değildir. Uygulanan enjeksiyon ile otonom sinir sistemine bir uyarı verilmesi amaçlanır. Bilinen ciddi bir yan etkisi bulunmamaktadır.