Medikal Ozon Tedavisi

MEDİKAL OZON TEDAVİSİ

Medikal Ozon Tedavisi Nedir?

Ozon gazı 3 oksijen atomundan oluşan bir moleküldür. Atmosferde doğal olarak bulunan renksiz keskin kokulu bir gazdır. Medikal ozon terapisi medikal ozon jenaratörlerinden üretilen ozon-oksijen gaz karışımının tedavi amacıyla uygulanmasıdır. Medikal ozon tedavisinin bir çok faydalı etkisi mevcuttur. Vücudun oksijen kapasitesini artırır. Dokuları yeniler, canlandırır, dolaşımı destekler. Metabolizmayı hızlandırdığı gibi bağışıklık sistemimizi de güçlendirmektedir. Bunun dışında antimikrobiyal, ağrı kesici ve anti-kanserojen etkisi vardır. Beyin fonksiyonlarının iyileşmesini hızlandırır. Hafızayı güçlendirir. Hormon ve enzim üretimini dengeler. Genç ve sağlıklı kalma gibi amaçlarla da ozon tedavisi uygulanmaktadır. Ozon tedavisi; eklem, kas ve omurganın ağrılı durumlarında, kronik yorgunluk, diyabet, kronik iyileşmeyen yaralar, dolaşım bozuklukları, kanser hastalarında destekleyici tedavi olarak, bağışıklık sistemini güçlendirmede, fiziksel performansı artırmada, romatizmal ve alerjik hastalıklarda uygulanmaktadır.

Medikal Ozon Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Medikal ozon tedavisi bir çok şekilde uygulanabilmektedir. Major otohemoterapi: En sık tercih edilen yöntemdir. Hastanın damarından alınan kan (50-270 ml) ozona dayanıklı bir şişede 5-10 dakika oksijen/ozon karışımıyla temas ettikten sonra aynı damardan geri verilir. Minor otohemoterapi: Hastadan alınan kanın (5-10 ml) ozona dayanıklı enjektör içerisinde uygun ozon/oksijen karışımıyla kas içine uygulanmasıdır. Rektal-Vajinal insuflasyon: Uygun ozon/oksijen karışımıyla üretilmiş gazın rektum ya da vajina içerisine verilmesidir. Lokal uygulamalar: Uygun ozon/oksijen karışımıyla üretilmiş gazın kas, eklem, disk, tendon, deri içine veya vücut boşluklarına uygulanmasıdır. Topikal uygulamalar: Uygun ozon/oksijen karışımıyla üretilmiş gazın veya ozonlu sıvıların (su, yağ) cilt üzerine doğrudan uygulanmasıdır. Torbalama: Özellikle kol-bacak enfeksiyon,yara,ülser , lokal deri lezyonlarında uygulanır. Deri ıslatıldıktan sonra özel bir torbayla hasarlı bölge çevrelenir.