Ankilozan Spondilit

ANKİLOZAN SPONDİLİT

Ankilozan Spondilit Nedir?

Ankilozan spondilit halk arasında omurga romatizması olarak bilinir. Genellikle bel ve kalçayı birleştiren, omurganın en alt kısmında bulunan sakroiliak denilen eklemin iltihabı ile karakterize romatizmal omurga hastalığıdır. Sakroiliak eklem dışında boyun, sırt, diz ve kaburgalarda da tutulum görülebilir. Omurların kaynaşmasıyla oluşan kemikleşme ilerledikçe gövde de öne doğru eğilme(kamburluk) başlayabilir. Hastalığın seyri ve şiddeti hastadan hastaya farklılık göstermektedir.

Kimlerde Görülür?

Ankilozan spondilit hastalığı genetik geçişlidir. Erkeklerde daha sık görülür ve hastalık daha hızlı ilerler. Genellikle geç ergenlik ya da erken erişkinlik döneminde görülür.

Belirtileri Nelerdir?

Genellikle sinsice başlayan bel ağrısı ilk belirtidir. Genç erişkinlerde 3 aydan uzun süren bel ağrısı ve sabah tutukluğu varlığında akla getirilmelidir. İstirahatle düzelmeyen, gece uykudan uyandıran ağrı söz konusudur. Sabahları yarım saatten fazla süren tutukluk, günlük yaşam aktivitelerinde zorlanma belirtiler arasındadır.

Tanı Nasıl Konur?

Hasta ve aile öyküsü, fizik muayene, laboratuvar testleri ve MR ile hastalığın tanısı konur.

Tedavisinde Neler Uygulanır?

Tedavide amaç ağrıyı gidermek, tutulumu azaltmak ve ileride oluşabilecek diğer problemleri önlemektir. Medikal tedavi, fizik tedavi, egzersiz, lokal enjeksiyonlar, kuru iğne tedavisi uygulanan tedavi yöntemleri arasındadır.