Karpal Tünel Sendromu

KARPAL TÜNEL SENDROMU

Karpal Tünel Sendromu Nedir?

Karpal tünel, el bileğinden avuç içine uzanan etrafını kemik ve bağların çevrelediği dar bir kanaldır. Karpal tünelin içinden median sinir denilen sinir geçmektedir. Karpal tünel içinde median sinirin sıkışması karpal tünel sendromuna neden olmaktadır. Elin ilk üç parmağında(baş,işaret ve orta) uyuşukluk, karıncalanma veya his kaybı ile ortaya çıkan ve tedavi edilmezse hızlı ilerleyen bir hastalıktır.

Karpal Tünel Sendromu Kimlerde Görülür?

Genel popülasyonun %1-3 arasında izlenir. Tekrarlayıcı el bileği hareketleri gerektiren mesleklere sahip bireylerde,titreşim yapıcı alet kullananlarda sıkça görülür. Hamileler, diyabetiklerde sık görülmektedir. 30- 60 yaş aralığında izlenir.Genelde domiant el etkilenir.

Karpal Tünel Sendromu Risk Faktörleri Nelerdir?

Bazı hastalarda neden saptanmayabilir. En sık hastalık nedenleri; el bileğinde geçirilmiş eski kırıklar ve cerrahi operasyonlar, el bileğinin aşırı kullanımı, romatizmal hastalıklar, kireçlenme tüberküloz gibi enfesiyon hastalıkları, hamilelik, menapoz, oral kontraseptif kullanımı, diyabet, kronik böbrek hastalıkları hipotiroidi, akromegali, multipl myelom, yaralanma sonrası oluşan nedbe dokusu, ganglionlar, kas tendon anomalileri, doğumsal karpal tünelin dar olması hastalığın gelişimi için risk faktörleridir.

Karpal Tünel Sendromu Belirtileri Nelerdir?

Elin ilk 3 parmağı boyunca uyuşma, yanma, karıncalanma genellikle ilk bulgudur. Elin tamamıda etkilenebilir. Elde ağrı ve sabah sertliği gözlenebilir. Şikayetlerin gece artması tipiktir. Hastalık tedavi edilmez ve ilerlerse kas güçszlüğü gelişebilir.Elin ince becerileri bozulur. Eşyaları kavramada bozulma, elin başparmak bölgesindeki kaslarda gözle görülen kas kitlesi kaybı meydana gelebilir.

Karpal Tünel Sendromu Tanı Nasıl Konulur?

Çoğu kez klinik bulgular ve muayene ile konulur. Elektrofizyolojik değerlendirme(EMG) , radyolojik değerlendirme ayırıcı tanı için gerekli vakalarda istenebilir.

Karpal Tünel Sendromu Tedavisinde Neler Uygulanır?

Öncelikle hastalığa yatkınlık sağlayan risk faktörlerinin modifikasyonu gereklidir.El-el bileğine uygulanan istirahat atelleri, ilaç tedavisi, özel egzersizler, fizik tedavi yöntemleri, lokal enjeksiyonlar tedavide etkili yöntemlerdir.