Karpal Tünel Sendromu

KARPAL TÜNEL SENDROMU

Karpal Tünel Sendromu Nedir?

Ayak tabanına binen yükler, ayak kavisinin yapısı sayesinde dengeli bir biçimde dağıtılmaktadır. Ayak tabanında bu kavse destek veren plantar fasia adı verdiğimiz bir zar bulunmaktadır. Çeşitli nedenlerle bu zar hasarlanabilmekte, zarda kalınlaşma ve kemiğe yapışma bölgesinde ödem gelişebilmektedir. Bu durum plantar fasiit olarak adlandırılır. Olayın kronikleşmesi durumunda vücut bu stresi azaltmak için, topuk kemiği altında sivri, diken şeklinde kemiksi bir yapı oluşturur. Bu durum topuk dikeni olarak adlandırılır.

Karpal Tünel Sendromu Kimlerde Görülür?

Genel popülasyonun %1-3 arasında izlenir. Tekrarlayıcı el bileği hareketleri gerektiren mesleklere sahip bireylerde,titreşim yapıcı alet kullananlarda sıkça görülür. Hamileler, diyabetiklerde sık görülmektedir. 30- 60 yaş aralığında izlenir.Genelde domiant el etkilenir.

Karpal Tünel Sendromu Risk Faktörleri Nelerdir?

Bazı hastalarda neden saptanmayabilir. En sık hastalık nedenleri; el bileğinde geçirilmiş eski kırıklar ve cerrahi operasyonlar, el bileğinin aşırı kullanımı, romatizmal hastalıklar, kireçlenme tüberküloz gibi enfesiyon hastalıkları, hamilelik, menapoz, oral kontraseptif kullanımı, diyabet, kronik böbrek hastalıkları hipotiroidi, akromegali, multipl myelom, yaralanma sonrası oluşan nedbe dokusu, ganglionlar, kas tendon anomalileri, doğumsal karpal tünelin dar olması hastalığın gelişimi için risk faktörleridir.

Karpal Tünel Sendromu Belirtileri Nelerdir?

Elin ilk 3 parmağı boyunca uyuşma, yanma, karıncalanma genellikle ilk bulgudur. Elin tamamıda etkilenebilir. Elde ağrı ve sabah sertliği gözlenebilir. Şikayetlerin gece artması tipiktir. Hastalık tedavi edilmez ve ilerlerse kas güçszlüğü gelişebilir.Elin ince becerileri bozulur. Eşyaları kavramada bozulma, elin başparmak bölgesindeki kaslarda gözle görülen kas kitlesi kaybı meydana gelebilir.

Karpal Tünel Sendromu Tanı Nasıl Konulur?

Çoğu kez klinik bulgular ve muayene ile konulur. Elektrofizyolojik değerlendirme(EMG) , radyolojik değerlendirme ayırıcı tanı için gerekli vakalarda istenebilir.

Karpal Tünel Sendromu Tedavisinde Neler Uygulanır?

Öncelikle hastalığa yatkınlık sağlayan risk faktörlerinin modifikasyonu gereklidir.El-el bileğine uygulanan istirahat atelleri, ilaç tedavisi, özel egzersizler, fizik tedavi yöntemleri, lokal enjeksiyonlar tedavide etkili yöntemlerdir.