Boyun Fıtığı

BOYUN FITIĞI

Boyun Fıtığı Nedir? Nasıl Oluşur?

Omurgamızın boyun kısmı, 7 adet omur ve bu omurlar arasındaki disk yapılarından meydana gelmektedir. Birinci ve ikinci boyun omurlarımız arasında disk yapısı yoktur.Disk yapısı iç kısımda çekirdek (nükleus pulposus) ve çekirdeğin etrafındaki anulus fibrosus adı verilen halka şeklinde yapılardan meydana gelir. Çeşitli sebeplerle nukleus pulposus, anulus fibrozus liflerine doğru bombeleşir, ya da bu lifleri yırtarak fıtık adını verdiğimiz duruma neden olur.Fıtıklaşan diske ait parçalar omurilik yada kola yayılan sinirlerde sıkışmalara neden olarak klinik bulgulara neden olur

Boyun Fıtığı Belirtileri Nelerdir?

Boyun ağrısı ya da boyun ağrısı ile birlikte kola yayılan ağrı, boyun hareketlerinde kısıtlılık, kollarda uyuşma güç kaybı görülebilir. Ağrı bazen göğüs ve sırt bölgesinde de hissedilebilir. Boyun fıtığı ilerlediğinde ve orta hatta olan fıtıklaşmalarda dengesizlik kollarda ve bacaklarda güçsüzlük, yürüme bozuklukları izlenebilir.

Boyun Fıtığı Nasıl Teşhis Edilir?

Boyun fıtığı tanısı büyük oranda klinik muayene bulguları ile teşhis edilir.Ayırıcı tanı için grafi MRG BT EMG gibi incelemeler gerekebilir.

Boyun Fıtığı Neden Oluşur?

Uygunsuz postur, duruş bozuklukları, travmalar,boyun kemiklerinde ve disklerde yaşa bağlı meydana gelen yıpranmalar (dejenerasyon) boyun fıtığına neden olabilir.Ayrıca sigara içenler, damarsal hastalığı olanlar diabetik hastalarda diskin beslenmesi bozulduğu için bu kişilerde boyun fıtığı riski daha yüksektir.Klippeil feil sendromu gibi doğuştan omurga hastalığı olanlar ile romatizmal hastalığı olanlarda boyun fıtığı riski yüksektir

Boyun Fıtığı Kimlerde ve Hangi Meslek Gruplarında Daha Sık Görülür?

Boyun fıtığı her yaşta ve her cinste görülebilir. En sık 40 lı yaşlarda görülür.Bankacılar,mimarlar,diş hekimleri,söforler terziler, uzun süre bilgisayar başında oturanlar,sekreterler, sınava hazırlanan öğrencilerde daha sık izlenir.

Boyun Fıtığı Nasıl Tedavi Edilir?

Boyun fıtıklarının çok azı cerrahi gerektirir. Cerrahi dışı tedavi basarısı oldukça yüksektir. Medikal (ilaç ) tedavi, fizik tedavi, egzersiz tedavisi, manuel terapi, kinesiotape uygulamaları, lokal enjeksiyonlar (tetik nokta enjeksiyonları,kuru iğneleme, lokal ozon), epidural steroid uygulamaları, ozon terapi, akupunktur uygulamaları, boyunluk kullanımı tedavi amacıyla uygulanabilen yöntemlerdir.