Lateral Epikondilit

LATERAL EPİKONDİLİT

Lateral Epikondilit Nedir?

Dirseğin dış kısmındaki lateral epikondil adı verilen kemiğe yapışan tendonların yıpranması sonucu gelişen bir hastalıktır. İlk olarak tenis oynayanlarda tarif edildiğinden tenisçi dirseği ismini almıştır.

Lateral Epikondilit Kimlerde Daha Sık Görülür?

Genel popülasyonda %1-3 oranında görülür.35-55 yaş arasında her iki cinsiyette izlenebilmektedir. El bileğinin ekstansiyonuna neden olan zorlu ve tekrarlayıcı aktivitelerde bulunanlarda, sporcularda, uzun süreli bilgisayar klavye kullananlarda daha sık görülmektedir.

Lateral Epikondilit Tanı Nasıl Konulur?

Tanı için ayrıntılı muayene büyük oranda yeterlidir. Bazen ayırıcı tanı için radyolojik ya da laboratuar tetkiklere ihtiyaç duyulabilmektedir.

Lateral Epikondilit Belirtiler Nelerdir?

El bileğinin kaldırılmasında ve yumruk yapıldığında dirseğin dış tarafında gelişen ağrı hassasiyet en sık gözlenen klinik bulgudur.

Lateral Epikondilit Tedavide Neler Uygulanır?

Konservatif tedavi ile başarı sansı çok yüksektir. El bileğini aşırı yoran aktivitelerden kaçınmak, bandaj, ortez kullanımı, kinesiotaping uygulamaları önerilir. Soğuk uygulama, medikal tedavide analjezik ve antiinflamatuar ilaçlar tercih edilebilir. Fizik tedavi uygulamalarından ultrason, lazer, iyontoforez, fonoforez, ESWT(şok dalga tedavisi), derin friksiyon masajı ve egzersizler önerilmektedir. Bölgesel steroid enjeksiyonları, glikozaminoglikan polisülfat enjeksiyonları, PRP (Trombositten zengin plazma) ve proloterapi uygulamaları tercih edilebilir. Akupunktur, mezoterapi, nöralterapi manuplasyon uygulamaları tedavide faydalıdır.